Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie reportaży telewizyjnych Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by klient, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on godziwy technicznie oraz prosty.